środa, 30 kwietnia 2014

Majówkowa tarta

  Tak jak już pisałam tarty przychodzą mi jakoś w miarę łatwo, więc dziś pora na majówkową tartę jabłkową :) 

Przepis na ciasto do tarty zawsze biorę stąd klik .

Ciasto:
- 150g mąki
- 30g cukru
- 125g pokrojonego w kostkę masła

Farsz:
- jabłka kruche, polskie najlepiej szare renety
- cukier

Wyrabiamy ciasto. Formę na tartę natłuszczamy i obsypujemy bułką tartą. Mniej więcej 1/4 ciasta odkładamy (potrzebne będzie do dekoracji), a pozostałą częścią wykładamy spód formy i boki.


Następnie ścieramy jabłka na tarce na dużych oczkach. Ciężko powiedzieć, ile jabłek będzie potrzebne, bo to zależy od tego czy są duże czy jednak mniejsze i oczywiście, czy chcemy dać grubiej czy nie. Ja starłam 4 średnie jabłka. Żeby jabłka szybko nie przyciemniały można dodać kwasku cytrynowego lub soku z cytryny, ale ja nie widzę potrzeby.


Jeżeli jabłka są kwaśne zasypujemy je obficie cukrem, jeżeli nie to już według uznania :)


Pozostałą częścią ciasta dekorujemy szarlotkową tartę.



I pieczemy w 180 stopniach do zarumienienia.


Jak widać jabłka się kurczą, więc nie żałujcie ich :) 


Życzę smacznej majówki! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za miłe słowa i zapraszam do dyskusji :)