czwartek, 29 września 2016

Tworzę wyprawkę: podusia motylek

Dziś szyjemy motylka :)


Zapraszam! :)

Motylek - podusia dla dziecka mająca na celu utrzymanie główki dziecka w pozycji pionowej.
Ładnie brzmi, prawda? ;)
Motylków miałam nie szyć, bo i po co? Ale oczytałam się, że czasem jest tak, że dziecko, gdy już powinno mocno trzymać główkę na prosto tego nie robi i odruchowo przechyla ją na jedną stronę i główka zamiast okrągła jest taka trochę jajowata (w sensie, że się odkształca ;)). 
Stwierdziłam, że chcę, by Korcia miała ładną główkę i podczas szycia innych rzeczy dla Niej uszyłam też motylki - w te same wzory co poszewki na fasolkę klik.


Krok 1 - Szukamy na internecie szablony motylka.


Krok 2 - Wybrane materiały składamy prawymi stronami do siebie 
i na lewej stronie jednego z nich odrysowujemy szablon motylka.


Krok 3 -  Obszywamy motylka po odrysowanym śladzie zostawiając na dole między skrzydełkami miejsce na wywinięcie go na prawą stronę (na poniższym zdjęciu widać w tym miejscu nitki).



Krok 4 - Zabezpieczamy nitki i obcinamy nadmiar materiału.



Krok 5 - wywijamy motylka na prawą stronę.


U mnie, jak widać, powstały 2 wersje kolorystyczne ;)



Krok 6 - Wypychamy motylka wkładem poduszkowym.


Krok 7 - Zaszywamy dziurkę, ja to zrobiłam maszyną i nie bawiłam się już w ścieg kryty ;)



Krok 8 - Robimy pionowe przeszycia, a pomiędzy mini zostawiamy trochę mniej wypełnienia.
Niektórzy (z tego co widziałam) nie dają prawie w ogóle wypełnienia na ten pasek...


Tak się prezentuje żabkowy motylek ;)



A tak Korcia - duch niespokojny - na motylku:



I w wózeczku podczas południowej drzemki :)


Jak widzicie żaby są wszędzie :)
W żabki znalazłam pieluszki tetrowe, uszyłam pościel do łóżka, fasolkę, motylka i rożek :)
Na tutorial z rożka musicie poczekać, bo ten post (mając już zdjęcia) piszę od rana...
Nie wiem czy coś z ciśnieniem dziś jest nie tak czy co, ale głowa mi pęka cały dzień 
i Mała też jakaś niespokojna :(

I jeszcze raz Kornelcia :)



A tu jeszcze chciałam Wam pokazać zdjęcie dumnego Tatusia z porodówki
- towarzyszył mi i był naprawdę pomocny! :)



A tu nasza Rodzinka w komplecie :)



  Już pomału zaczynam wyglądać "jak człowiek", bo w szpitalu i kilka dni po dochodziłam do siebie. Wyglądałam pewnie jak zombi, co potwierdzić może nasza blogowa Ulcia K., która nas odwiedziła w czwartek (to już tydzień!) w szpitalu. Ula nie byłaby sobą, gdyby nas nie obdarowała, ale o tym innym razem ;) Dotarły też do mnie kolejne karty do segregatora i... prezenty dla Małej! Jesteście kochane! :) Wszystko postaram się obfocić i oczywiście pochwalić się na blogu, ale o zrozumienie proszę - nie wiem kiedy to nastąpi, bo muszę do siebie dojść i z Korcią uzyskać kompromis nocny, bo na razie budzi się co 2 godziny na karmienie, za to wieczorem ma dłuższą drzemkę, która powinna być w nocy... a potem oczu zamknąć nie chce przez kolejną godzinę. Ale Ona od początku robiła wszystko na przekór - szczególnie na badaniach czy usg i się pokazywać nie chciała ;) 

Uciekam kochani. 

Do następnego! :)

33 komentarze:

  1. Pięknie razem wyglądacie :)
    Hehehe... i wcale nie wyglądałaś, jak zombi tylko, jak szczęśliwa mama :)
    Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I przy tym opisie zostańmy hehe ;)
      Ale w lustrze widziałam coś innego :D

      Usuń
  2. Rany jaka Ona jest słodka no to tatuś będzie miał córę na medal- a te żabolki są kapitalne. Trzymam kciuki za Was dacie radę przetrwać nocki, może Małej się przestawi :))- Nie powiem, że rozumiem, bo moje córki nocki przesypiały, poza tym to tak dawno było ( choć dla mnie zdaje się -wczoraj)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i uściski i tulaski dla Was.

      Usuń
    2. Też mam taką nadzieję :) Póki co dalej budzi się co równiutkie 2 godziny ;)

      Usuń
  3. Gratulacje!!! Mała jest przesłodka, a razem wyglądacie wspaniale:-))
    Kursik fajny:-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale słodko! :) A podusia przecudna! Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny ten motylek. ja mam wersje z dziurą ;)
    a Młoda jest śliczna!! i Wasza rodzinka - szczęściara z Ciebie!!! ;) mój mi nie towarzyszył na porodówce, tylko mnie odprowadził i poszedł spowrotem do domu...
    na początku to mój skarb lubił wstać miedzy 2 a 4 i zbierało mu się na zabawy. z czasem mu przeszło i teraz przesypia całą noc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie u Ciebie pierwszy raz czytałam o takich poduchach ;)
      Co do towarzyszenia to może nie na każdego nerwy ;)

      Usuń
    2. mojemu się nie chciało po prostu...

      Usuń
  6. Pieknie razem wygladacie :)) Cuudna Kruszynke macie w domu :)) Zycze Wam by zaczela ladnie spac w nocy :)) A podusie motylek ,dziekuje za tutka ,chyba uszyje dla kuzynki :))) Pozdrawiam Cie Cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za miłe słowa! :)
      Pozdrawiam serdecznie Aguś! :)

      Usuń
  7. Fajnie mieć taką mamę, co wszystko uszyje :) Świetnie wygląda taki żabkowy komplecik, a malutka jest urocza do schrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka urocza rodzinka, a Kornelka fajniutka. Jak zombie, a nawet gorzej, to wyglądałam ja przez męczący mnie od ponad miesiąca kaszel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj współczuję... miałam raz przez 2 tygodnie non stop i współczuję..

      Usuń
  9. taki motylek to świetna rzecz! sama uszyłam już kilka. Zdrówka dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna z Was rodzinka. Motylek cudowny. Widać, że mała już go polubiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę kombinuje jak na nim leży, ale póki co daje radę - motylek oczywiście ;)

      Usuń
  11. Suuuper rodzinka:) Mała modelka prześliczna:) Jestem zachwycona motylkiem:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojaaa, ile żabek! Zdolna z Ciebie bestia, chciałabym tak kiedyś szyć dla własnego dziecka :)
    mała jest przeurocza, a całą rodzinką wyglądacie super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już pisałam, że żaby są wszędzieeeee :D Uwielbiam je :)

      Usuń
  13. Śliczna Kornelka i wasza trojka �� Nigdy nie słyszałam o takiej podusi. Moze teraz uszyję dla mojej małej. Bo śpi cały czas bez, na płasko ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do spania w nocy to bym chyba jednak nie dała, bo się może odbić czy ulać i nieszczęście gotowe. Ale tak w dzień, gdy leży pod moim okiem to wtedy na podusi właśnie.

      Usuń
  14. Nie znałam tych motylków wiesz?! Niezłe co! Swietnie Ci wyszły no i widać Kornelci dobrze z nimi :) niech rośnie zdrowo i przynosi Wam mnóstwo radości!!!:) sciskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Agatko ja jeszcze pół roku temu oglądając je na szyciowych blogach zastanawiałam się "ale po co?" no i już wiem hehe ;)

      Usuń

Dziękuję za miłe słowa i zapraszam do dyskusji :)