sobota, 15 grudnia 2018

Ciasteczka orzechowe

Ostatnio zrobiło się u nas bardzo ciasteczkowo - zapraszam z kawką przed monitor :)

 

   Przypadkiem na jednej z facebookowych grup trafiłam na przepis orzechowych ciasteczek. Z racji zasiedzenia w domu (przymusowe L4) od listopada wzięłam się za pieczenie ;) Najpierw były kruche ciasteczka, o których nie raz i nie dwa pisałam na blogu, potem cynamonowe... a! jeszcze wcześniej gdzieś i cytrynowe się przewinęły ;) Teraz przyszedł czas na orzechowe :) Odkąd mamy swoją działeczkę na której rośnie ogromniasty orzech, odtąd mamy i caaaaały zapas orzechów. Sporo rozdaliśmy, ale ogromny karton u nas został i coś muszę z nimi zrobić. Dlatego ciasteczka orzechowe wydały mi się idealne na czas przedświąteczny. Oczywista sprawa, że nie obyło się bez małej modyfikacji owego przepisu, ale to chyba tylko na plus :))  Nie przedłużam już i przechodzimy do dzieła!

Składniki:

- 3 szklanki mąki
- 1 szklanka cukru pudru
- 3 łyżki śmietany 18%
- 1 kostka masła (200g)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 250g zmielonych orzechów
- 50g posiekanych orzechów
- miód

  Przygotowanie:

  Mąkę, zmielone orzechy, proszek do pieczenia i cukier puder posiekać z kostką masła na kruszonkę. Dodać jajko, śmietanę i szybko zagnieść do momentu uzyskania jednolitego ciasta (u mnie chwilę to trwało, bo wszystko mi się rozsypywało, ale w końcu dałam radę ;)). Ciasto owinąć folią i przez ok. 2h chłodzić w lodówce. Po tym czasie wyjmować po kawałku, wałkować na grubość ok. 3-4mm, wykrawać ciasteczka i szybciutko wrzucać do piekarnika nagrzanego na 180 stopni. Piec ok. 10-12 minut do zarumienienia. Zaraz po wyjęciu z piekarnika ciepłe ciasteczka smarować miodem i posypać posiekanymi orzechami. Odstawić do ostudzenia i zabierać się za kolejną porcję ciasteczek ;) Mnie z tej porcji wyszły 4 blachy ciasteczek o wielkości ok.6cm (foremki wytłaczane z Pepco, komplet 8 sztuk za 4,99zł). 


Siekamy orzechy


Robimy kruszonkę


Ugniatamy ciasto


Pieczemy! :)
Moje 4 blachy:





Każdą blachę od razu po wyjęciu z piekarnika smarujemy miodem i posypujemy orzechami:



Mała słodka przekąska idealna do kawki :)

Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za miłe słowa i zapraszam do dyskusji :)