środa, 25 czerwca 2014

Welcome to my Great Britain :)

Ostatni tydzień w szkole. Dzieci żyją wakacjami, dlatego już nie chciałam ich męczyć do samego końca angielskim i przygotowałam dla nich lekcję "Welcome to Great Britain" przy pomocy tablicy interaktywnej :)

Czyli dalej angielski, ale na luzie :)
I sama się wciągnęłam po raz setny w historię o królowej Elżbiecie II i księciu Filipie, niewiernym księciu Karolu i księżnej Dianie.... Kocham to! :) Dzieciakom w pierwszej klasie oczywiście opowiadać tego nie będę, bo i po co. Z resztą to dla nich jeszcze jest za nudne. Ale, gdy z czwartoklasistami omawialiśmy temat rodziny królewskiej i drzewa genealogicznego to przyznaję - chłopcy w ploteczkach są lepsi od dziewczynek! Wiedzieli o księżnej Kate i księciu Williamie, dopytywali się co jest "nie tak" z Camillą i jak to było ze śmiercią księżnej Diany. Podczas żywej dyskusji zapytałam "A nie pamiętacie jak w tv pokazywali..." i tu mnie olśniło, dlatego kolejnym pytaniem był "Kiedy się urodziliście?" Gdy odpowiedzieli, że w 2004 roku to mi szczęka opadła :) I już się nie pytałam czy pamiętają coś z 1997 roku hehe. Bądź, co bądź zdziwieni byli, że ja pamiętam i to bardzo dobrze ;) Dla nich wszyscy, którzy pamiętają cokolwiek przed 2000 rokiem to dinozaury :) Wracając do pierwszo- i drugoklasistów to kolekcja diademów królowej baaardzo zaciekawiła dziewczynki, a chłopcy ożywili się, gdy wspomniałam o jeziorze Loch Ness i potworze Nessie :) 

Wrzucam trochę zdjęć znalezionych w necie, by się z Wami podzielić moją małą euforią :)

Jak to się zaczęło i ile to już trwa...? :)


1947r.                                               1952r. 



4 pokolenia na jednym zdjęciu - 3 niecierpliwie czekają na swoją kolej :)


Chrzciny królowej Elżbiety II - 1926r.


Chrzciny księcia Karola - 1948r.


Chrzciny księcia Williama - 1982r.
(Królowa Elżbieta zaszalała tu z kreacją :))


Chrzciny księcia Jerzego - 2013r.


I zdjęcie poniżej, które uważam za doskonałe :)


Cudowności





Królowa Elżbieta II - jej (niektóre) kapelusze i broszki :)
Ponoć królowa nie zakłada tego samego kapelusza dwa razy....
to ciekawe ile ich ma? :)
 

Piękne jezioro Loch Ness i uroczy Nessie :)



Nie wiem czy lubicie filmy powstałe w oparciu o legendy i opowiastki, ale polecam film z 2007 roku:
"Koń wodny: legenda głębin"
"The Water Horse: Legends of the Deep"
ponieważ jest bardzo fajny i nadaje się do wspólnego oglądania niekoniecznie z dziećmi :)



I pozostałe cudowności.....




Jestem pod wrażeniem! 
Ktoś chciał mieć zamek na wodzie, więc sobie zalał dookoła wodą i ma :)






Kamiennie domki pamiętają XV wiek! klik




  A ja znów przepadłam w pięknych krajobrazach, jeziorach i oczywiście cudownych miasteczkach i wioskach..... Ile bym dała, żeby tam pojechać.... To dlatego bardzo często zaglądam na blog Cat-arzyny, bo ona przemyca tam odrobię sielskiej Anglii :) 

Jeżeli ktoś chce być na bieżąco z nowinkami z królewskiego dworu warto zaglądnąć na blog Królowa Elżbieta II - polecam! :)

Wszystkie zdjęcia pochodzą z www.google.pl/grafika

4 komentarze:

  1. Ech, łezka się w oku kręci... Tak się składa, że ja również jestem z wykształcenia nauczycielką angielskiego i przez kilka lat uczyłam i to była fantastyczna przygoda, ale potem inna praca, teraz dzieci i dom... brakuje mi tego bardzo. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też to bardzo lubię tylko problem zaczyna się z.... rodzicami ;) Są tak zakochani i zapatrzeni w swoje dzieci i dosłownie we wszystko im wierzą, a do tego to wychowanie..... a raczej brak wychowania. Ale to już inna sprawa :)

      Usuń
  2. WoW cudo. Zawsze podobaly mi sie krajobrazy Anglii i chcialabym tam pojechac ale ta pogoda mi nie odpowiada. Diademy cudowne!!! A ilosc kapeluszy zwala z nog ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu na zdjęciach jest tylko mała część tego, co królowa nosi na głowie ;) Ciekawe czy wszystkie kreacje z kapeluszami królowa ma cały czas i później powstanie z tego jakaś wystawa :D

      Usuń

Dziękuję za miłe słowa i zapraszam do dyskusji :)