sobota, 26 lipca 2014

Drożdżowe ciasto z powidłem i kruszonką

Dziś przepis na pyszne ciasto drożdżowe, które moja mama ostatnio robi bardzo często.


Zapraszam :)

Przepis pochodzi z książki kucharskiej siostry Leonilli, która jest u nas w domu od niepamiętnych czasów :)
Co zresztą widać po jej wizualnym stanie :)


Poszłam na łatwiznę i zrobiłam zdjęcie przepisu ;)
W związku z (ostatnio) ciągłym przemieszczaniem się i czasami kiepskim dostępem do internetu, niektóre posty przygotowywałam dużo wcześniej, więc proszę o wyrozumiałość :)


Wskazówka - z 1kg mąki wyjdą 3 formy (3 ciasta)

Wyrabiamy ciasto drożdżowe:


Gdy ciasto odstawimy do wyrośnięcia, zabieramy się za kruszonkę:



Wyrośnięte już ciasto dzielimy na 3 części i jeżeli chcemy mieć dodatkowo nadzienie,  robimy to, co widać na  poniższym zdjęciu :) Czyli płaski "placek", na środku smarujemy powidłem i zawijamy jak roladę.



Ciasto wkładamy do form:
(ciasto nie może zajmować więcej miejsca niż do połowy formy, bo w piecu za dużo urośnie
 i wyleje się z form, wymiary formy ze zdjęcia ok. 30x10cm)


Następnie posypujemy kruszonką:


I pieczemy :) 



Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Uwielbiam ciasto drozdzowe z kruszonka. U mnie najczesciej robilo sie je z jablkami posypane kruszonka ;) bez zawijania

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczenie, jak również pozostałe czynności kuchenne, to zupełnie nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak miałam, ale jakieś 3 lata temu zaczęło się pomału zmieniać i teraz to polubiłam :)

      Usuń

Dziękuję za miłe słowa i zapraszam do dyskusji :)